Florida & Cruise 2012 – Dag 5

Vandaag staan we om zeven uur op. We gaan ontbijten en ons daarna klaarmaken voor de excursie op de Dominicaanse Republiek. Om kwart voor negen staan we op dek 2 om om negen uur de boot af te kunnen. We staan nu al in de rij, want we moeten van de boot af op dek 0. We zijn benieuwd hoe lang dit duurt, maar tot onze verbazing zijn we al om 10 over 9 van de boot af. Wat een efficientie. We lopen naar de parkeerplaats waar onze bus al klaar staat. We rijden anderhalf uur naar Santo Domingo, de hoofdstad van de Dominicaanse Republiek. We zien erg veel van het land en onze gids verteld ons alles over de geschiedenis van deze republiek. Zo is geschiedenis tenminste leuk.

Onze eerste stop is een paleis waar we een rondleiding krijgen. Daarna lopen we verder naar een kerk en een grote winkel. Hier proeven we een lokaal drankje,waarna we als laatste nog naareen kathedraal gaan. Rond half twee stappen we weer in de bus om op tijd bij de haven te zijn. Het was een erg warme dag, maar wel erg mooi om alles te zien. Ze hebben hier wel weer veel verschil tussen arm en rijk en wat ons vooral opvalt is de grote hoeveelheid afval langs alle wegen.

Terug op de boot gaan we nog even genieten op het lido dek van de muziek en een lekkere koude corona. We gaan ook onze foto's van gisteren bekijken. Het blijkt dat je per foto 22 dollar moet betalen. Je krijgt dus niet alle 5 foto's voor 22 dollar. Dit vinden we redelijk prijzig, maar aangezien ze zo mooi zijn besluiten we de mooiste te kopen. Deze krijgt weer een mooi plekje in ons huis, net zoals onze dolfijnenfoto's die nog wel steeds opgehangen moeten worden.

's Avonds gaan we naar de promenade waar ze mardi grass houden, een soort carnaval. We krijgen allemaal maskers die we op moeten doen. Zodra ze kralenkettingen gaan uitdelen is het een drukte van jewelste. Iedereeen vliegt er op af en wil zoveel mogelijk kralenkettingen. Ik scoor een paarse wat ik voldoende vind. Daarna worden er ook nog hoedjes en boa's uitgedeeld. Het is volgens mij nog nooit zo druk geweest op dek 5. We bezoeken ook nog een comedyshow waar we lekker kunnen lachen.