Dag 10 Zion

Vannacht heerlijk geslapen in onze master bedroom. We worden ‘s ochtends pas wakker van de wekker. Nadat we zijn opgestaan en gedoucht, gaan we eerst een sigaretje roken op de rookplek bij de rivier. Hier staat een bankje onder de boom en heb je een mooi uitzicht op de rivier. Het waait vanmorgen wel heel hard en het is zelfs fris.

Om 9 uur moeten we de fietsen ophalen en we besluiten te gaan lopen. Onderweg komen we langs een eetcafe waar we ontbijten. We nemen pannekoeken als ontbijt en dit smaakt heerlijk. Het is alleen wel weer veel. We vervolgen onze weg naar de fietsshop en zien dan een brug. Volgens Sipke houdt hier de stoep op, dus we nemen de shuttle bus. Het blijkt uiteindelijk geen brug te zijn en we hadden dus gewoon verder kunnen lopen. Maar ja, hebben we gelijk de shuttle bus uitgeprobeerd. Na ongeveer een halve minuut kunnen we weer uitstappen en moeten we nog iets teruglopen voor de fietsshop.

We halen onze fietsen op en beginnen te fietsen naar het begin van Zionpark.

Als we hier aankomen gaan we het park in en fietsen de route. Deze route duurt maar een kwartier, maar daarna kunnen we helemaal omhoog fietsen. Zo, dit is wel kuitentraining. Sipke is het wel gewend om omhoog te fietsen, maar ik ben alleen de viaducten in Amersfoort gewend en vind dat al een hele opgave.

Maar goed, het lukt allemaal. Ondertussen is het al wel een stuk warmer geworden en kunnen we onze jasjes uitdoen. Onderweg spotten we een paar hertjes en gaan stil staan om een foto te maken.

Na 2 uur fietsen komen we bij Weeping Rock. Dit moeten we gaan bezichtigen volgens de hoteleigenaar, dus we zetten onze fietsen op slot en beginnen te lopen. Eerst zien we alweer hertjes en moeten we dus nog een foto maken. Hierna vervolgen we de looproute en moeten we een aardig stukje steil omhoog. Ja, alweer kuitentraining. Zodra we boven zijn is het een prachtig gezicht. Je ziet echt een rots die huilt. Er stroomt redelijk wat water vanaf de rots en we gaan eronder staan. Dan kijk je naar het water wat eraf valt. Dit is een erg rustig plekje waar iedereen alleen maar geniet.

Teruggekomen staan onze fietsen er gelukkig nog en besluiten we terug naar beneden te fietsen. Dit gaat in ieder geval een stuk sneller dan omhoog. Rond 1 uur leveren we onze fietsen weer in en hebben we een heerlijke ochtend gehad.

Het is nu wel een heel stuk warmer en we nemen de shuttle bus terug naar ons hotel. Omdat het zo warm is gaan we voor het eerst deze vakantie een paar uurtjes het zwembad in. Het is hier erg rustig en we maken een praatje met een Amerikaanse dame. Na een paar uur vinden we het genoeg en gaan we ons omkleden voor de volgende wandeling.

We nemen weer de shuttle bus en gaan naar de laatste stop in het park. Hiervandaan lopen we een erg mooie route langs de rivier. Onderweg spotten we hier aardig wat eekhoorntjes.

Wanneer we teruggaan met de shuttle bus komen we nog meer herten tegen en ook loslopende kalkoenen.

Na deze inspanning zijn we toch wel erg moe en hongerig. We gaan eerst maar eens wat eten. We besluiten bij The Spotted Dog te gaan eten en er is hier een wachtrij. Dan zal het eten wel goed zijn denken we en we wachten tot er een plekje is. We gaan hier voor het driegangen menu en genieten van het eten. Na het eten lopen we terug naar het hotel om alle extra calorieen eraf te lopen : )