Dag 19 Santa Monica

Vandaag is het dan zover. We gaan voor het laatst nog een aantal honderd mijl rijden. Eerst nog even lekker ontbijten in ons hotel. We hebben lekkere muffins met een glaasje sinaasappelsap en een kopje thee. Om 9 uur zijn we klaar voor vertrek. We kijken nog een keer naar het gezellige vissersdorpje, waar het vandaag gelukkig een stuk warmer is. We vertrekken en gaan eerst een stuk over de snelweg door het binnenland om daarna onze weg te vervolgen langs de kust.

Na ongeveer 100 mijl zien we Santa Barbara. Hier willen we een lunchstop maken. Het blijkt dat we aardig wat afslagen Santa Barbara hebben en we vragen ons af welke we moeten nemen. Gelukkig zien we dan een afslag met Harbor en Tourist Centre. We gokken dat dit een juiste afslag is naar de pier van Santa Barbara. En ja hoor, dit is de juiste. Nu eerst nog een parkeerplekje vinden. Nadat we deze hebben gevonden gaan we een stukje lopen naar de pier.

We komen bij de pier en zien dat dit nog een behoorlijke pier is. Nadat we helemaal naar het eind zijn gelopen is het tijd voor lunch. We hebben een tip gehad van de reisorganisatie en besluiten bij Longboard te gaan lunchen. We eten hier een lekkere hamburger voor de verandering en genieten van een geweldig uitzicht.

Santa Barbara is echt een stop waard.

We vervolgen onze weg en gelukkig hebben we de kaart bij de hand. De TomTom wil ons weer over de snelweg in het binnenland sturen, maar wij willen over Highway 1 via de kust. We volgen de kaart en komen in een stad aan. Hier volgen we het bord naar Highway 1 totdat we twee kanten op kunnen. En wat blijkt, we kiezen natuurlijk de verkeerde kant. We rijden nog een stuk verder tot we bij een splitsing komen. Ja en nu? Links of rechts. Eerst gaan we rechts, maar dit is natuurlijk niet goed. Dus maar weer omdraaien en dan links. He, he we gaan eindelijk Highway 1 weer op. De TomTom snapt het nog steeds niet en wil ons steeds terugsturen. We komen bij een kampeerplaats en gaan hier maar even stoppen. Na een sigaretje proberen we de TomTom zo in te stellen dat hij het weer snapt. Na nog een foutmelding snapt hij het eindelijk. We kunnen weer op weg. We rijden weg van de kampeerplaats en zien spikes op de weg. Shit, moeten we hier overheen? We besluiten maar via de verkeerde kant de weg op te gaan, want hier zitten geen spikes. We willen namelijk geen lekke band riskeren.

We rijden verder via de kust, wat weer een erg mooie route is en we komen aan in Malibu. Nou, dit lijkt Beverly Hills wel. De meest grote en dure huizen zie je hier staan. De huizen aan de zee zien we niet eens, want hier zien we alleen een groot hek met een lange oprijlaan. Nog een klein stukje rijden en dan komen we aan in Santa Monica. We zien de beroemde pier met het reuzenrad al liggen.

Wanneer we Santa Monica inrijden, zien we een bord dat Ocean Avenue is afgesloten. Aan deze weg ligt ons hotel. Gelukkig zien we ook de datum en dit is pas in het weekend, dus we kunnen gewoon doorrijden. We komen bij ons hotel en checken in. Hierna gaan we natuurlijk naar het strand. We lopen een uurtje over de boulevard en gaan dan naar de Santa Monica Pier. Ze hebben hier wat winkeltjes en een achtbaan en reuzenrad. Voor het eten gaan we dit keer naar de Mexicaan. Dit hebben we nog niet gegeten hier. Het is erg lekker, maar wel weer erg veel. Na het eten gaan we nog een paar souvenirtjes kopen en daarna met een kop thee op een bankje zitten om te genieten van de zonsondergang.

Nu nog onze koffers goed inpakken zodat we er morgen weer klaar voor zijn om naar huis te gaan.