Dag 15 Yosemite

Vannacht heerlijk geslapen. Na ons ontbijt vertrekken we naar Yosemite. Vanaf het begin van het park is dit helemaal geweldig. We stoppen als eerste bij de Bridalveil waterval. Helaas zijn de watervallen in de herfst droog of stroomt er een klein stroompje, maar dit maakt deze vallei er niet minder om. Bij de Bridalveil waterval lopen we een stukje steil omhoog. Hier heb je een goed uitzicht op de waterval. De mensen lopen op de rotsen om nog iets verder te gaan. Wij gaan dit ook doen. Alleen de rotsen zijn toch wel erg glad. Sipke loopt nog iets door, maar ik stop bij de 2e rots.

We stappen de auto weer in en rijden verder naar Cathedral Beach. Hier kom je bij een strandje en wat water. Het is hier ontzettend rustig en we hebben het gevoel dat we hier helemaal alleen zijn. Even later stoppen we nog een keer langs de weg en kunnen we door het gras lopen. Ja, grasvelden hebben we in Nederland ook, maar hier krijg je er een veel beter uitzicht bij. We spotten weer een paar herten en maken nog een paar foto’s.

Na nog een paar stops komen we bij het Village center en gaan we eerst een broodje eten. We lopen verder naar het visitor center en bekijken wat de mogelijkheden zijn voor makkelijke wandelingen. Ja, we zijn nog niet zo ver dat we al de moeilijke wandelingen kunnen gaan doen. We besluiten naar de Lower Yosemite waterval te gaan. We stappen op de shuttle bus en stappen 2 haltes verder uit. We lopen naar de waterval. Deze staat helaas droog, maar het blijft een geweldig uitzicht. Van hieruit lopen we iets verder het pad op en het blijkt dat we hier nog best ver kunnen lopen.

Uiteindelijk lopen we 2,5 uur door het bos vanwaar je fantastische uitzichten hebt.

We zien de Half Dome, een erg bekende rots in Yosemite. Verder zien we veel mooie bomen en rotsen. Gelukkig komen we geen beren of bergleeuwen tegen, want hier was ik wel even bang voor. Wel wordt je hier lastig gevallen door vervelende vliegen. Eindelijk komen we bij Mirror Lake. Dit staat in de herfst ook droog, maar je kunt wel zien waar normal het meer is. We zijn ook best trots op onszelf, want om hier te komen hebben we niet de meest makkelijke route gelopen. We zijn steil omhoog gegaan langs rotsen en hoogtes, maar het was het waard.

Vanuit Mirror Lake nemen we de makkelijke route terug naar de shuttle bus. We stappen uit bij de parkeerplaats en gaan terug naar ons hotel. We zijn nu wel erg vermoeid, maar dit park is zo mooi. Het is weer totaal anders dan de andere parken waar we geweest zijn.

‘s Avonds gaan we lekker uit eten. Na het eten bestellen we maar weer eens een toetje. Gelukkig is deze minder groot dan in Springdale, maar we zijn nog steeds blij dat we er maar 1 hebben besteld.

Nu doen we niet zoveel meer en gaan we wachten op de finale uitzending van onze favoriete serie True Blood. We hebben hier HBO, dus kunnen dit nu al in Amerika zien.