Dag 5 Port Angeles – Forks

Vandaag is het een mooiere dag. Daar zijn we blij om, want we gaan naar Hurricane Ridge. Dit is een stukje omhoog rijden. We beginnen aan onze eerste hike van de vakantie. Nou dat hebben we geweten. Het is niet heel ver, maar wel een behoorlijk stuk klimmen. Gelukkig worden we met een geweldig uitzicht beloond. Doordat het helder is kunnen we ontzettend ver kijken. We zien mount baker liggen. We zien ook nog Vancouver Island liggen.

En nu komt het. We moeten ook weer naar beneden. Daar gaan we weer met mijn hoogtevrees. Sipke houdt mijn hand vast en zegt dat ik alleen naar beneden moet kijken. Dit blijkt zowaar te helpen. Ik ben nog nooit zo snel naar beneden gelopen. Zelfs een stuk zonder hand vast te houden naar beneden gelopen. Ja kleintjes worden groot ?.

Hierna rijden we weer naar beneden en gaan we de wandeling Heart O the forest trail lopen. Dit voert door een mooi bos en we zien hele mooie dingen.

We rijden verder naar een ander deel van het park om een waterval te bekijken. Dit is gelukkig een kleine wandeling, want we hebben al behoorlijke wandelingen achter de rug.

Na de waterval rijden we richting lake crescent. We hebben mazzel, want morgen is deze weg afgesloten. We komen bij het meer en deze is behoorlijk groot.

Het is een prachtige route. Ondertussen lunchen we met onze zak chips en nootjes.

Het is al aardig laat aan het worden en we willen nog naar 1 waterval. We zijn hemelsbreed pas 30 mijl van onze overnachtingsplaats af, maar je kunt niet rondrijden in dit park waardoor het veel tijd kost. Blij dat ik meerdere overnachtingen heb gekozen.

Rond zes uur komen we bij Sol duc Falls aan. Dit wordt de laatste wandeling van de dag. Het is het waard en op het eind komen we bij prachtige watervallen. (Op de foto zie je niet heel goed)

Als we terugrijden is het langzaam donker aan het worden en besluiten we eerst te eten voor we naar onze overnachting rijden. We zien een restaurantje en eten hier burgers. Ze hebben een grote groep binnen dus het duurt even. Om negen uur kunnen we dan eindelijk naar onze overnachting rijden. We komen op een plek aan en zien nog niet hoe mooi het is. We worden welkom geheten en hebben een hele mooie kamer (de dutch room) en onze eigen veranda. Nu eerst lekker slapen zodat we morgen weer fris en fruitig zijn.