Dag 3 Seattle – Port Angeles

Vandaag gaan we vroeg op pad, want om negen uur hebben we een tour bij de boeing fabriek. We nemen een broodje mee als ontbijt en gaan op pad. Gelukkig gaan we de goede kant op en hebben we geen file. Aangekomen bij future of flight halen we onze tickets op. We krijgen eerst een film te zien en we moeten al onze spullen in de kluis leggen. Je mag nl. absoluut geen foto’s maken. We gaan met de bus naar de boeing fabriek. Eerst gaan we naar de hal waar ze de boeing 747 en 767 bouwen. Dit is ongelooflijk groot. Onze gids legt uit dat Disneyland Californie hierin past en dan hebben ze nog ruimte over. We zien allerlei mensen aan het werk en stukken van vliegtuigen die ze aan het bouwen zijn. Na deze hal gaan we met de bus naar de hal waar ze 777 en de 787 dreamliner bouwen. We komen hier binnen en zien een paar dreamliners staan. Ik vind deze al groot, maar als ik daarnaast de UPS vrachtvliegtuig zie staan ben ik helemaal verbijsterd. Er wordt ons verteld dat er in totaal 35.000 medewerkers zijn, een aantal restaurants, daycare, drycleaner, massage enz. Ik kan me voorstellen dat je hier niet al je collega’s kent 😀. Dit is een hele indrukwekkende tour. Bij terugkomst kunnen we nog even rondkijken in het museum. Dit is dan toch minder indrukwekkend.

Rond half twaalf gaan we eerst naar de wallmart, want we hebben weer een koelbox nodig. Tevens zakt mijn broek af, dus wil ik ook een riem. Gelukkig hebben ze die genoeg en ik zie gelijk een leuke met zilver. Ja, ik blijf een ekster. Als we alles weer hebben, gaan we op weg naar de ferry. Dit is ook weer een belevenis. Dit hebben de Amerikanen toch goed voor elkaar. Alle auto’s gaan in de rij staan. In totaal hebben we er vijf. We moeten nog drie kwartier wachten, dus gaan we maar even buiten de auto staan. De drugshond loopt ook langs, maar gelukkig hebben we niets te verbergen. Rond half twee mogen de eerste twee rijen rijden. Als wij aan de beurt zijn rijden we de ferry op wat ontzettend vlot gaat. We verlaten de auto en gaan op het dek staan. Helaas is het nog steeds bewolkt, dus we zien geen skylines, maar toch blijft het leuk.

Als we er bijna zijn, moeten we weer terug de auto in en kunnen we weer aan land. We rijden door naar Port Townsend om even rond te kijken en te gaan eten. Hierna rijden we verder naar Port Angeles. Het is ondertussen een beetje aan het miezeren en we rijden door de mist wat de omgeving mooier maakt. Als we bij ons hotel komen checken we in. We zien allebei kamer 204 op het kaartje staan, maar bij onze kamer aangekomen werkt het kaartje niet. Sipke gaat naar beneden en als hij terugkomt blijkt dat we kamer 206 hebben. Dit hadden we er allebei toch echt niet uitgehaald.

‘S avonds ga ik nog even een sigaretje doen en kom ik een stel uit New Mexico tegen. Hier zit ik gezellig mee te ouwehoeren. Ik vergeet natuurlijk dat Sipke dit niet weet, dus als hij belt neem ik op en ga ik weer terug naar de kamer. Volgende keer even een appje sturen, want hij is natuurlijk bezorgd als ik zo lang weg blijf. Voor hetzelfde geld ben ik verdwaald, gevallen of ontvoerd.